vilvia-image

Τα κείμενα της ιστοσελίδας και των καρτών είναι αποσπάσματα από τα βιβλία:

Αποφασίζουμε Μαζί

Πολλοί ασθενείς, όταν φτάνουν στη στιγμή να υποβληθούν σε μια εξέταση ή επέμβαση ή να ξεκινήσουν μια θεραπεία, αναρωτιούνται αν ο γιατρός τους έχει δώσει τη σωστή ιατρική γνωμάτευση και τη σωστή θεραπεία. Επιπλέον, μία από τις πιο σημαντικές αιτίες δυσαρέσκειας και αγανάκτησης των ασθενών είναι ότι πολλές φορές δεν αισθάνονται κατάλληλα ενημερωμένοι για τη θεραπευτική διαδικασία, την οποία θα πρέπει να ακολουθήσουν για να ανακτήσουν την υγεία τους.

Η συμμετοχή των ασθενών στη λήψη αποφάσεων, βασίζεται στην αμοιβαία εμπιστοσύνη γιατρού – ασθενούς, η οποία στηρίζεται στην παραδοχή ότι ο γιατρός αποτελεί αυθεντία στην άσκηση της ιατρικής, ενώ ο ασθενής είναι ο καλύτερος κριτής της δικής του κατάστασης.

Οι εκτιμήσεις για την ποιότητα του υγειονομικού συστήματος δεν θα πρέπει να βασίζονται μόνο σε παραμέτρους, όπως είναι «ο αριθμός των γιατρών ή των κλινών ανά χίλιους κατοίκους», αλλά και σε παραμέτρους, οι οποίες αφορούν το βαθμό συμμετοχής του ασθενούς στην προάσπιση της υγείας του.

Το βιβλίο αυτό αποτελεί πρωτίστως ένα κείμενο στρατηγικής προσέγγισης, αναφορικά με την έννοια της συμμετοχικής λήψης απόφασης στην κλινική ιατρική, τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα και τους περιορισμούς που ενέχει η εφαρμογή της. Έχει ως βασικό στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των ασθενών, των γιατρών και των υπεύθυνων χάραξης στρατηγικών υγείας, για την αλλαγή του προσανατολισμού και της προοπτικής, αναφορικά με το ρόλο των ασθενών στις αποφάσεις, οι οποίες αφορούν την υγειονομική τους περίθαλψη.

Αγοράστε την έντυπη έκδοση στο www.ebooks.gr


Επικοινωνία Γιατρού – Ασθενούς

Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι συμφωνούν ότι η επικοινωνία μεταξύ δύο ή περισσότερων ανθρώπων θα πρέπει να είναι απλή, κατανοητή και χωρίς προστριβές, υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους μπορεί να αποτύχει. Δεν υπάρχει εγγύηση ότι το μήνυμα που στέλνουμε αποκωδικοποιείται με τον ίδιο τρόπο από όλους, καθώς στη διαδικασία αποκωδικοποίησης παρεμβαίνουν εμπόδια, όπως το μορφωτικό επίπεδο, οι πεποιθήσεις, οι εμπειρίες και το αξιακό σύστημα του αποδέκτη.

Κάθε ασθενής, ειδικά τη στιγμή της οξείας φάσης της ασθένειας, βιώνει πληροφοριακή πείνα αναφορικά με την ασθένεια, τις αιτίες που την προκάλεσαν, τα συμπτώματα, τις επιπλοκές και κυρίως την έκβασή της. Η αναποτελεσματική επικοινωνία είναι ένας από τους κυριότερους λόγους για τους οποίους οι ασθενείς διαμαρτύρονται στους γιατρούς τους ή προσφεύγουν σε δικαστικές διαμάχες.

Η καλή επικοινωνία είναι τόσο μια ηθική επιταγή, απαραίτητη για την ενημερωμένη συγκατάθεση και την αποτελεσματική συμμετοχή των ασθενών στα θεραπευτικά σχήματα, όσο και ένα μέσο για την αποτελεσματικότερη διαχείριση των συμπτωμάτων, την αποτελεσματική συμμόρφωση στη θεραπεία, την αποφυγή λαθών στη διάγνωση, την αποφυγή δικαστικών προσφυγών.

To βιβλίο αυτό έχει ως στόχο να ανοίξει το διάλογο αναφορικά με την επικοινωνία γιατρού- ασθενούς, παρουσιάζοντας τα σημαντικότερα εμπόδια στο πλαίσιο της διαπροσωπικής τους επικοινωνίας, καθώς και τις δεξιότητες με τις οποίες μπορούμε να ξεπεράσουμε αυτά τα εμπόδια και να κάνουμε την επικοινωνία μας αποτελεσματικότερη.

Αγοράστε την έντυπη έκδοση στο www.ebooks.gr


Ενημέρωση Υψηλού Κινδύνου: Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, Κίνδυνος και Δημόσια Υγεία.

Η υγεία και κυρίως η διατήρησή της αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ατομικής και κοινωνικής επιδίωξης και εύλογα η παρουσίαση των κινδύνων για την υγεία αποτελεί προσφιλές πεδίο ανταποκρίσεων των ΜΜΕ και παθιασμένο πεδίο αντιπαραθέσεων οργανισμών υγείας, επιστημόνων και δημοσιογράφων. Είναι γεγονός ότι για τους περισσότερους ανθρώπους η επιστημονική αλήθεια είναι ουσιαστικά αυτό που διαβάζουν στις ιστοσελίδες, στις εφημερίδες ή παρακολουθούν στα δελτία ειδήσεων. Όταν τα ΜΜΕ και οι επιστήμονες δίνουν αντιφατικά δεδομένα στο κοινό, τότε αυτό με ποιο κριτήριο θα επιλέξει ποιον και τι να πιστέψει;

Ποια η αλήθεια για τις επιδημίες, τα εμβόλια, τα διατροφικά σκάνδαλα, τους περιβαλλοντικούς κινδύνους και άλλους κινδύνους για την υγεία; Σε ποιό βαθμό οι πληροφορίες που λαμβάνουμε σε θέματα υγείας είναι αντικειμενικές και όχι αποτέλεσμα συστηματικής καθοδήγησης της κοινής γνώμης. Τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία έχουν γίνει αποδεκτά με ενθουσιασμό, ως μέσα άμεσης, συμμετοχικής δημοκρατίας μπορεί να σημάνουν τον «εκδημοκρατισμό» ή την «αποσύνθεση» της δημόσιας σφαίρας; Τι αντίκτυπο έχουν οι κακές στρατηγικές επικοινωνίας στα οικονομικά και στη φήμη ενός οργανισμού ή μιας εταιρείας; Ποια είναι τα εμπόδια για μια επιτυχημένη επικοινωνία και πώς μπορούμε να τα περιορίσουμε;

Οι απαντήσεις σε ένα βιβλίο 600 σελίδων.

Αγοράστε την έντυπη έκδοση στο www.ebooks.gr