Όταν ακούμε και δίνουμε χρόνο και προσοχή στους άλλους, περιορίζοντας τις δικές μας βεβαιότητες, αντιλήψεις και προκαταλήψεις, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μάθουμε κάτι καινούργιο και να αποκτήσουμε βαθύτερη γνώση για τη ζωή.

Ο Ασθενής στο Επίκεντρο: Πως να προετοιμαστώ πριν δω το γιατρό

Κατά τη διάρκεια της ιατρικής επίσκεψης και με σκοπό να συμμετάσχουν πιο ενεργά στη διαδικασία, οι ασθενείς θα πρέπει να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι πριν από την επίσκεψη στον γιατρό.

Γι' αυτόν το λόγο είναι χρήσιμο να:
  1. Διατηρήσουν ένα ημερολόγιο που θα περιγράφει τα συμπτώματα τους.

  2. Κρατήσουν σημειώσεις, για όλα όσα θέλουν να ρωτήσουν το γιατρό τους.

  3. Ενημερώσουν το γιατρό τους, για τα φάρμακα που λαμβάνουν ήδη.

  4. Έχουν μαζί τους ένα συνοδό, στην περίπτωση που νομίζουν ότι θα χρειαστούν υποστήριξη.

  5. Κρατήσουν σημειώσεις, για όσα λέγονται, αν νομίζουν ότι μπορεί να τα ξεχάσουν.

  6. Είναι ειλικρινείς αναφορικά με τα συμπτώματα ή την ασθένειά τους.

  7. Να μην υπερβάλλουν ή να μην υποτιμούν στη περιγραφή των συμπτωμάτων τους.

  8. Μην αισθάνονται αμηχανία, όταν αναφέρουν τα συμπτώματα στον γιατρό τους.

  9. Αναφέρουν στον γιατρό τους όλες τις ενέργειες που έκαναν μέχρι σήμερα, ώστε να ανακουφιστούν από τα συμπτώματα, ακόμα κι αν έχουν χρησιμοποιήσει μη συνταγογραφούμενα φάρμακα ή εναλλακτικές θεραπείες.

  10. Ενημερώσουν τον γιατρό τους, για τις προσδοκίες τους από την επίσκεψη.

  11. Είναι διεκδικητικοί, λέγοντας στον γιατρό τους τι αναμένουν από την ιατρική επίσκεψη.

  12. Ζητούν διευκρινήσεις, αν δεν καταλαβαίνουν όλα όσα τους λέει ο γιατρός τους.

  13. Συζητήσουν την ψυχολογική επιβάρυνση, τα αρνητικά συναισθήματα και το άγχος που τους προκαλεί η ασθένειά τους.

  14. Ρωτούν για τα οφέλη, τις παρενέργειες και τις εναλλακτικές επιλογές που υπάρχουν στη διάθεσή τους.

  15. Είναι ρεαλιστικοί. Δεν θα πρέπει να περιμένουν θαύματα.

  16. Είναι ευγενικοί. Μπορεί να περιμένουν και άλλοι ασθενείς με σοβαρά προβλήματα υγείας να δουν τον γιατρό τους.

  17. Μη φεύγουν από την ιατρική επίσκεψη με αμφιβολίες. Προσπαθήστε να μην έρθετε σε θέση να πείτε "μακάρι να το είχα ρωτήσει αυτό". Αν δεν σας αρέσει κάτι στο πλάνο θεραπείας, θα πρέπει να ενημερώσετε τον γιατρό σας και να αναζητήσετε μαζί εναλλακτικές λύσεις.

 Αποσπάσματα από το βιβλίο της Έφης Σίμου: Αποφασίζουμε Μαζί: Η Συμμετοχή των Ασθενών στη Λήψη Αποφάσεων για την Υγεία. 

Share Post on